O nama
Tradicija proizvodnje namještaja, precizni strojevi i izrada prema pravilima struke jamstvo su našim klijentima da će proizvod koji naruče kod nas biti najbolji koji su mogli pronaći na tržištu.
Proizvodnja namještaja od punog drva puno je više od samog krojenja i spajanja ploča – ona zahtijeva godine iskustva, razumijevanje drva kao živog materijala, prilagođene strojeve i sušare, te niz znanja o tehnici izrade namještaja.
Filozofija
Ono što radimo, način na koji to radimo i opredjeljenje s kojim se primamo izvršenja svih dogovorenih poslova možemo opisati ovako:
Poslu pristupamo tako da znanje svih naših zaposlenika ugrađujemo u svakodnevne radne zadatke. Kako bismo maksimalno iskoristili potencijale koje nam pružaju zahtijevi klijenata i naše mogućnosti, prilagođavamo aktivnosti onome što projekti od nas traže. Tako uspostavljamo posebnu povezanost sa našim klijentima, stručno i profesionalno odrađujemo dogovoreno, a u mogućnosti smo dati i duži jamstveni rok upravo zbog individualnog pristupa svakom pojedinom projektu.

O nama
Tradicija proizvodnje namještaja, precizni strojevi i izrada prema pravilima struke jamstvo su našim klijentima da će proizvod koji naruče kod nas biti najbolji koji su mogli pronaći na tržištu.
Proizvodnja namještaja od punog drva puno je više od samog krojenja i spajanja ploča – ona zahtijeva godine iskustva, razumijevanje drva kao živog materijala, prilagođene strojeve i sušare, te niz znanja o tehnici izrade namještaja.
Filozofija
Ono što radimo, način na koji to radimo i opredjeljenje s kojim se primamo izvršenja svih dogovorenih poslova možemo opisati ovako:
Poslu pristupamo tako da znanje svih naših zaposlenika ugrađujemo u svakodnevne radne zadatke. Kako bismo maksimalno iskoristili potencijale koje nam pružaju zahtijevi klijenata i naše mogućnosti, prilagođavamo aktivnosti onome što projekti od nas traže. Tako uspostavljamo posebnu povezanost sa našim klijentima, stručno i profesionalno odrađujemo dogovoreno, a u mogućnosti smo dati i duži jamstveni rok upravo zbog individualnog pristupa svakom pojedinom projektu.

Mala škola društvenog poduzetništva by Dvije boje
Serijal članaka koji slijede promocija je društvenog poduzetništva i projekta kojeg provodimo u okviru jačanja poslovanja društvenih poduzetnika – faza I, a sufinancira se iz Europskog socijalnog fonda. Korak po korak uvodimo Vas u „tajne“ i benefite društvenog poduzetništva i pozivamo da nam se pridružite i odgovorite na izazove suvremenih društvenih kretanja.

Što znači društveno poduzetništvo?
Veljača 2022.
Ako bismo željeli jednostavno formulirati onda je „društveno poduzetništvo je proces prepoznavanja i snalažljivog traženja prilika za stvaranje društvene vrijednosti. Društveni poduzetnici su inovativni, snalažljivi i orijentirani na rezultate.“ To drugim riječima znači, da je društveno poduzetništvo proces u kojem organizacije i pojedinci razvijaju i financiraju rješenja izravno vezana uz društvene izazove. Ipak, ovdje govorimo o „poduzetništvu“ kao fenomenu, pa se podrazumijeva profitni poslovni model, no s jednom razlikom u odnosu na klasični: ovaj poslovni model nastoji pozitivno utjecati na društvena pitanja i okoliš. U pitanju je razvoj i ulaganje u rješenja koja se izravno ili neizravno bave društvenim problemima i njihovim rješavanjem. Ne radi se o neprofitnim organizacijama kao što su npr. udruge – društveno poduzetništvo je profitni pothvat, ali se velik naglasak stavlja na stvaranje društvenih i ekoloških promjena prijeko potrebnih suvremenom svijetu.
Društveni poduzetnici vode svoje organizacije na način da pokazuju spremnost preuzimanja rizika i truda kako bi, svojim inicijativama stvorili pozitivne promjene. Ono što olakšava njihov uspjeh je široko rasprostranjena uporaba etičkih praksi, kao što je npr. utjecajno ulaganje, svjesni konzumerizam i programi korporativne društvene odgovornosti.
Primjeri društvenog poduzetništva kroz povijest
Travanj 2022.
TOMS – Iako nije bila prva tvrtka koja je istraživala društvena pitanja, TOMS je nedvojbeno brend koji je popularizirao društveno poduzetništvo u proteklom desetljeću. Osnovao ga je Blake Mycoskie 2006. nakon putovanja u Argentinu. TOMS je započeo model društvenog poduzetništva jedan za jedan, u kojem bi se par cipela davao djeci u potrebi za svaki par cipela koji bi prodali. Danas je TOMS dao više od 95 milijuna cipela ljudima u potrebi, a proširio je svoj model davanja na pristup sigurnoj pitkoj vodi, operaciju očiju, prevenciju zlostavljanja i siguran porod.
Warby Parker Nakon uspjeha TOMS-a, Warby Parker je na sličan način pokrenuo svoj program “Kupite par, dajte par”, što je rezultiralo donacijom više od pet milijuna pari naočala ljudima u potrebi od 2019. Godine 2015. Warby Parker je pokrenuo svoj ” Pupils Project”, koji je program koji surađuje s lokalnim vladinim agencijama na pružanju besplatnih pregleda vida, pregleda vida i naočala za školsku djecu u New Yorku i Baltimoreu.
LUSH – Lush je kozmetički trgovački lanac osnovan 1995. godine koji prodaje sapune, šampone, kreme, gelove za tuširanje, losione i ostalu kozmetiku po vegetarijanskoj i veganskoj recepturi. Tvrtka podržava inicijative za prava životinja na niz različitih načina, kao što je kupnja proizvoda od drugih tvrtki koje ne proizvode, financiraju ili naručuju proizvode koji su testirani na životinjama. Svi Lushevi proizvodi testirani su na ljudima dobrovoljcima prije nego što se puste u javnost. Od 2007. Lush provodi svoju kampanju “Charity Pot” u kojoj se 100% dobiti od proizvoda Charity Pot donira malim organizacijama koje se fokusiraju na dobrobit životinja, ljudska prava i napore za očuvanje okoliša.
Načela društvenog poduzetništva
Lipanj 2022.
Kroz različita istraživanja izvedeno je pet principa društvenog poduzetništva koji, ako se provedu u praksi, mogu stvoriti organizaciju koja je relevantna, učinkovita i održiva. Ova načela su zadržavanje fokusa na misiji, kontekstu, odnosima, vanjskim partnerstvima i izbjegavanje nanošenja štete radi činjenja dobra.
Jedan od rizika povezanih s društvenim poduzetništvom proizlazi iz činjenice da ono kombinira društvenu misiju s stvaranjem prihoda. Iako bi misija trebala biti glavni prioritet društvenog poduzeća, profitni ciljevi mogu potkopati ciljeve razvoja zajednice. Ako se to dogodi, organizacija može prestati biti društveno poduzeće i umjesto toga se razviti u poduzeće s društvenim fokusom. Biti društveno usmjeren posao nije pogrešan sam po sebi, ali ako to nije bila izvorna namjera organizacije onda bi to trebalo izbjegavati.
Stvaranje kontekstualiziranog društvenog poduzeća zahtijevat će uspostavljanje organizacijske kulture koja će omogućiti zaposlenicima da se osjećaju opušteno i motivirano. Također će biti potrebno uzeti u obzir kulturnu dinamiku pri razvoju vrsta proizvoda ili usluga koje će tvrtka ponuditi. Jesu li proizvodi kulturološki relevantni za ciljano tržište? Hoće li biti ikakvih kulturnih komplikacija na temelju zaposlenika koji se zapošljavaju i mogu li oni proizvoditi proizvode ili razvijati potrebne usluge? Na primjer, ako društveno poduzeće nastoji raditi među većinom neobrazovanim, siromašnim, ruralnim stanovništvom, tada proizvodnja softvera nije održivo poslovno rješenje, iako možda postoji tržišna potreba za softverom.
Kako pokrenuti posao društvenog poduzetnika i biti uspješan? I. DIO
Kolovoz 2022.
Društveni poduzetnici su vrsta poduzetnika velikog srca. Jako im je stalo do viših vrijednosti nego do zarađivanja profita. Također su strastveni u stvaranju razlike. Da biste uspjeli kao društveni poduzetnik, kao što su uspjeli mnogobrojni inspirativni pokretači promjena, potrebno vam je više od sjajne poslovne ideje usmjerene na svrhu. Potreban vam je plan korak po korak i predanost da ga provedete do kraja. Ako se osjećate pozvanim učiniti više promjene u svijetu i želite zarađivati za život radeći to, trebat će vam jasan putokaz za vaše putovanje. Potreban je određeni skup uputa kako biste pokrenuli svoje poslovanje od bljeska inspiracije. Neki od tih koraka su:
Napišite izjavu o misiji
“Započnite tako što ćete točno odlučiti kome želite služiti i točno gdje i kako im želite služiti. Budite jednako jasni o problemu koji želite riješiti za određenu demografsku skupinu putem svoje poslovne usluge ili proizvoda.
Razmislite o svojim prirodnim talentima, ključnim kompetencijama, profesionalnim vještinama i obuci te pristupu potrebnim resursima. Postavite si jednostavna pitanja poput ‘Što ću učiniti?’ ‘Kako ću to učiniti?’ ‘Za koga to radim?’ i “Koju ću vrijednost pružiti?” Odgovori na ta pitanja utjecat će na vašu izjavu o misiji.”
Istražite područje u kojem planirate poduzetnički poduhvat
Naučite više o okruženju društvenog poslovanja u kojem želite raditi i pogledajte tko su igrači i kako mijenjaju svijet. Nemojte ponovno izumiti kotač. Ako društveni poduzetnik u nekom drugom geografskom području već radi upravo ono što vi želite raditi, iskoristite to kao inspiraciju i gorivo da osmislite svoju izrazito drugačiju ponudu usmjerenu na svrhu.
Google vam ovdje može pomoći u pronalaženju onih koje biste mogli smatrati konkurencijom ili suradnicima. Također, da ste netko tko se želi uključiti u poslovnu ponudu koju želite ponuditi, što bi on ili ona pretraživali na webu? Koje specifične ključne riječi za pretraživanje bi on ili ona koristio? Gledajte na sebe kao na svog idealnog kupca ili korisnika i pretražujte na internetu kroz tu prizmu.
Kako pokrenuti posao društvenog poduzetnika i biti uspješan? II. DIO
Listopad 2022.
Osmislite svoju jedinstvenu ponudu
Kako možete ponuditi nešto drugačije od onoga što drugi već nude? Što više temelja i detalja imate u onome što želite raditi i kako ćete to raditi – idealno na načine koji prije niste radili – to će vaše društveno poduzeće biti jedinstvenije.
Korisna vježba ovdje je da upotrijebite blok papirića i na svaki papirić upišete riječ koja je izravno povezana s onim što pokušavate postići svojim društvenim poduzećem. Zatim zalijepite bilješke na zidove ili prozore gdje ih možete lako vidjeti i pomičite ih u različitim kombinacijama.
Tijekom nekoliko dana ili tjedana nastavite prilagođavati svoje ljepljive bilješke, imajući na umu što želite postići i kome želite pomoći, plus kako sve to možete učiniti jedinstveno, kako samo vi možete unutar svoje specifične društvene niše.
Ili, ako ne možete biti potpuno drugačiji od drugih već u području u koje se upuštate, razmislite o načinima na koje možete dodati vrijednost njihovim naporima, možda zajednički.
Obratite se „članovima tima“ za povratne informacije i podršku
Ono što mislimo pod ‘članom tima’ nije nužno netko tko će raditi s vama i za vas, bilo kao poslovni partner ili zaposlenik. Umjesto toga, to je netko tko će biti nepokolebljiva podrška onome što pokušavate postići svojim pothvatom usmjerenim na svrhu. Netko tko je u vašem timu, navija za vas.
Da biste prikupili vanjsku podršku, obratite se ljudima koji su već u vašem životu i karijeri za koje smatrate da su mentori i savjetnici od povjerenja. Ili, oni mogu biti neki od konkurenata i suradnika na koje ste naišli istražujući to područje, ili članovi relevantnih trgovačkih udruženja koje ste istražili. Oni također mogu jednostavno biti istomišljenici koji također žele nešto promijeniti ili već jesu.
„Članovi tima“ su ljudi pred koje možete slobodno, otvoreno izložiti ideje i tražiti povratne informacije i savjete. Ljudi koji su već bili na vašem putu i koji vam mogu pomoći da vas usmjerite do uspjeha, idealno otvarajući svoje mreže i bazene resursa na putu da vas potaknu naprijed.
Predstavite svojim „pristašama“ i „mentorima“ svoju izjavu o misiji i jednostavno ispitajte što oni misle o tome. Morat ćete biti oprezni kada to radite jer neki mogu dati vrlo snažnu korektivnu kritiku. Upamtite da članovi vašeg tima vjerojatno imaju dobre namjere i žele vidjeti vaš uspjeh.
Kako pokrenuti posao društvenog poduzetnika i biti uspješan? III. DIO
Prosinac 2022.
Razvijte svoj poslovni model
Poslovni model je putokaz za to kako će vaše poduzeće zarađivati. Razmislite koliko daleko želite da dosegnu vaše usluge i/ili proizvodi. Hoćete li biti zadovoljni opsluživanjem i pomaganjem samo onom broju klijenata koje sami možete opsluživati lokalno kao jedna osoba? Ili ćete se morati proširiti i zapošljavati kako biste ostvarili veći utjecaj?
Odlučite i točno dokumentirajte koliko novca želite ili trebate da ovo društveno poduzeće donese kako bi podržalo vašu misiju, platilo samo sebe, platilo vas i osobu koju biste mogli zaposliti, te da bi se možda eventualno proširilo. Koja će specifična vrsta poslovnog modela dovesti do zarade koju tražite i želite?
Također se zapitajte hoće li korisnici ciljeva vašeg poduzeća sami platiti za vaše poduzeće ili ćete imati slučaj da jedna grupa ljudi plaća za vaše proizvode, a zatim će druga grupa ljudi biti korisnici? Na primjer, model jedan za jedan obuće TOMS ima jednu grupu ljudi — potrošače — koji plaćaju cipele, a korisnici su pojedinci u potrebi, što je vrlo čest model društvenog poslovanja.
Primjer društvenog poduzeća u kojem korisnici sami plaćaju proizvode ili usluge su pothvati mikro-kreditiranja. Ovi sve popularniji poslovni modeli uključuju davanje mikro-financijskih zajmova osobama koje plaćaju kamate. Kamate prikupljene od njih financiraju otplatu zajmova i osiguravaju dobit, kao i financiranje dodatnih zajmova koji će se dati.
Nakon što odlučite koji tip poslovnog modela društvenog poduzeća najbolje odgovara vašem poslovnom konceptu — a ima ih mnogo za odabir — razmislite o tome da svoj odabrani model izložite na lokalnom natjecanju u društvenom poduzetništvu, s ciljem da ga poboljšate što je više moguće.
Kako pokrenuti posao društvenog poduzetnika i biti uspješan? IV. DIO
Veljača 2023.
Identificirajte početne izvore financiranja
Trebate napraviti „domaću zadaću“ kako biste došli do spoznaje odakle ćete nabaviti početno financiranje. Gdje ćete dobiti sredstva potrebna za pokretanje i što će biti potrebno da biste ih dobili?
Hoćete li tražiti tradicionalni poslovni zajam ili si možete priuštiti samofinanciranje? Hoćete li tražiti zajmove od prijatelja i obitelji ili ćete se obratiti poslovnim anđelima ili investitorima rizičnog kapitala?
Crowdfunding je posebno mudar potez ako već uživate u nekom ranom uspjehu kao početni društveni pothvat i imate veliku listu za slanje e-pošte ili bazu pretplatnika na e-bilten na koju možete emitirati svoje kampanje za grupno financiranje. Ako nemate širok ciljani demografski doseg ili značajan broj pratitelja na društvenim mrežama, grupno financiranje može proizvesti samo vrlo male iznose financiranja i možda neće biti vrijedno ulaganja vremena s vaše strane.
Jedna od najboljih opcija financiranja posebno za socijalna poduzeća su skupine za utjecajno ulaganje, koje financiraju isključivo namjenske tvrtke. Gore spomenuta Social Venture Network odlično je mjesto za povezivanje s investitorima koji spadaju u ovu rastuću kategoriju.
Kao i kod svake vrste vanjskog ulaganja, pripazite da ulagači s kojima radite 100 posto stoje iza vaše društvene misije, a ne samo da ulažu kako bi dobili najveći mogući povrat.
Napišite akcijski plan i držite ga se
Akcijski plan — ne treba ga brkati s poslovnim planom — vrlo precizno postavlja zadatke koje treba obaviti i radnje kojima se morate posvetiti i do kada. Sadržat će točan datum kada želite pokrenuti svoj društveni pothvat i koliko će vam vremena trebati da ga dostignete, radeći unatrag od tog datuma.
Vaš akcijski plan je vaš glavni popis obaveza, to je vaš raspored, to je vaš kalendar. Izgradite ga oko svojih godišnjih, mjesečnih, tjednih, dnevnih pa čak i satnih poduzetničkih ciljeva.
Osobito kada krećete od nule i nemate odgovornost prema bilo kome izvana, pažljivo kreiranje akcijskog plana — i pažljivo ga se pridržavate — apsolutno je neophodno da ostanete na pravom putu. Kada to učinite, svoje snove o promjeni svijeta možete pretvoriti u stvarnost.